pondělí 25. března 2019

Típky a tríčky v těhotenství

Chtěla bych se tu podělit o nějaké ty vychytávky, co jsem za poslední dobu pochytila.

Nevím, jestli veškeré tríčky fungují, jak se různě inzeruje, ale proč se nepodělit :D

Těhotenství - oblečení
Kde sehnat něco na sebe, když věci v šatníku už pomalu nestíhají zakrýt břich?
Už zezačátku jsem se tak rozhlížela po netu po nabídce oblečení pupkózní velikosti a docela se děsila těch cen. Ne, že bych byla až tak sociální případ, ale nechce se mi vyhazovat peníze zbytečně, když nemusim. Kalhoty, které budu nosit pár měsíců, aby stály bůhví kolik? A ještě že bych si pořídila aspoň dvoje, abych si je třeba mohla i vyprat a nemusela chvíli chodit s holou zadnicí?

Zachránila mě nabídka Lidlu. Každou chvíli mají akci s těhotenským oblečením, včetně kalhot, různých triček, mikin, šatů, legín a tak. Taky vedou podprdy na kojení, což je taky fajn. Vše je to oproti "normálním" obchodům za minimální ceny a navíc jsou ty věci velmi kvalitní a z příjemného materiálu. Takže pokud bych mohla radit, koukněte se při potřebě na stránky Lidlu a máte vystaráno, pokud teda nemáte krapánek odlišné velikosti, než je nejběžnější.

Porod
Strašák celého těhoteství je prostě POROD. Už od pozitivního těhotenského testu se jistě žádná žena v očekávání nevyhne černým myšlenkám směřujícícm k ukončení těhoteství:

"Bože, já budu muset rodit!"

I když je to přeci až za hrozně dlouho, tak se tomu nedá jen tak vyhnout. Pokud vše probíhá jak má, POROD prostě příjde.
Já jsem si to nějak nepřipouštěla, i když chvílema mě také zalil strach.

"Sakra jak já to zvládnu? Nebudu totálně v háji? Nebudu úplně hysterčit?"

Ale pak jsem si řekla, přežily jiné, přežiju taky a proč bych to zrovna já musela mít nějaký extra strašný?
No, netušila jsem, jaký to bude, jak bych taky mohla. Při studiu průběhu porodu a prý strašných bolestí jsem byla chvílema i zvědavá. Ale dokud se to nezažije, tak prostě nikdo neví, jak moc to bolí. Navíc každá ženská je jiná a každej porod je úplně jinej. Někdo to má údajně zcela bez bolestí někdo trpí x dní. Jak to zrovna vy budete mít? boh ví

Já se rozhodla udělat maximum pro to, abych měla porod nejpohodovější, jak to jen jde. Pročítala jsem si všemožné stránky a miliony diskuzí maminek v očekávání i těch po očekávání, jaké tipy doporučují.
Našla jsem doporučení o pojídání naložených lněných semínek a popíjení maliníkového čaje. Obojí až od nějakého 34. týdne. Některé diskutující maminky o obojím pějí téměř ódy. Rychlý bezbolestný porod snadno a rychle. Mnohé jiné se na tom neshodují, ale malou pomoc ani nevylučují. Já také nevím, těžko říct, jak by to vypadalo, kdybych čaj a semínka neužívala.

Maliníkový čaj
Je prý zdraví prospěšný díky vysokému procentu organických kyselin, vitamínu C a tříslovin, je močopudný a žlučopudný. Působí také na špatné trávení a průjem.
Čaj z maliníku je doporučený v těhotenství od 34.-36. týdne 3x denně. Čaj ovlivňuje činnost hladkého svalstva v malé pánvi. Připravuje porodní cesty a vyvolává děložní kontrakce, díky tomu se zkracuje druhá doba porodní, snižuje se pravděpodobnost komplikací a zmírňují porodní bolesti. (zdroj)
Lněné semínko
Lněné semínko lze údajně užívat celé těhoteství, díky hydrofilnímu účinku - váže na sebe vodu pomáhá se stolicí, což je v těhoteství, kdy je většinou zácpa docela fajné a před porodem má vliv na zvlhčení porodních cest.

Od nějakého toho 34. týdne jsem tedy dvakrát denně popíjela maliník a jedenkrát denně jsem si do hrnku dávala lžičku lněného semínka, aby pustilo hegeš, ten je prej na tom to skvělý ... no jako zas tak hnusný to nebylo no :D.

Mimo jiné jsem se dočetla taky o Aniballu. Je to nafukovací silikonový míček s hadičkou a kohoutkem. Stručně řečeno slouží k roztažení porodní cesty na velikost hlavičky, která je rozměrově největší.
Stojí 1200,- ale mívaj občas akce, kde se to dá pořídit za tisícovku.
Od začátku jsem se děsila toho, že budu muset bejt nastřihávaná, což děsí asi všechny. Po pravdě nastřihnutí neni u porodu to nejhorší. Radši být nastřihlá a v pohodě porodit, než se mordovat a pak se nějak nešťastně roztrhnout až k p*deli. Střihnutí se přeci jenom asi taky líp sešívá.
S "tréninkem" je doporučené začít až od 36. týdne, kdy jsou ty cesty přeci jenom už trošku volnější a dá se to.

Věřim, že představa každodenního roztahování je pro někoho asi až moc... každému dle jeho gusta :)

Míček jsem si koupila a vyzkoušela. Zezačátku mě vyděsil i ten počáteční průměr, ale jako dalo se to, dostala jsem se asi na 25 cm. Taky jsem zjistila, že mě bude asi dost bolet kostrč, nemílila jsem se. Je možný, že díky němu jsem byla střižená jenom tak decentně a kvůli porodním poraněním jsem si nemusela brát nic na bolest, narozdíl od mnohých. Jako bez nástřihu by to bylo fajnovější, ale i tak vcelku dobrý.

Porod - sem s ním!
Ke konci těhotenství, kdy jsem už byla v termínu - již by nebyl prďola nedonošencem, mě to tahání pupku nějak přestávalo pomalu bavit. Jednoho večera jsme se tedy rozhodli s manželem s tim něco provézt a .. vyšlo to :) ... 
Nějaké ty různé typy ZDE.


Co do porodnice?
Hořovice
přezuvky
podprsenka kojící 2x
vložky do podprdy
síťovaný spoďáry
ručníky
plíny, prý maj 5 na den...


Motol
přezuvky
podprsenka kojící 2x
vložky do podprdy
síťovaný spoďáry
vložky porodnický - vyfasují se dva balíčky, mně stačily
ručníky
plín je dostatek takže ne-e

noční košile se fasují, je to fajn, páč jsou každou chvíli od krve nebo mlíka :D

Žádné komentáře:

Okomentovat