neděle 8. prosince 2013

V záplavě bavlnek

Jelikož a protože jsem se rozhodla přinést něco hodnotného do své výlevny, zde je první můj počin. ... Chci se podělit o své postřehy v oblasti tvoření náramků z bavlnek.

Dříve jsem se zabývala i výrobou náramků z korálků, mám dokonce někde stávek na napínání řídících bavlnek, ale už si ani nepamatuju, kdy jsem naposledy nějaký náramek takto udělala. Výroba náramků z bavlnek je sice zdlouhavější a náročnější, ale také jednodušší na přenášení a výrobu v jakýkoliv podmínkách.... tradičně doma u stolu, v buse, vlaku, ve škole - třeba na přednášce, což provozuji tento semestr s velikou oblibou :) .
Do teď jsem zaznamenala pouze klady této činnosti ve školní budově. Na přednášce neusínám, dělám, co mě baví a ještě ke všemu poslouchám a vnímám výklad. Sice si nemůžu dostatečně zapisovat poznámky, ale občas i nějakou menší poznámku stíhám (:

Toliko k úvodu.

Na infernetu existuje nezměrné množství nejrůznějších stránek o výrobě náramků. Sama navštěvuji několik z nich, na kterých čerpám nápady na náramky v podobě nejrůznějších vzorů. Proto zde nehodlám vysvětlovat, jak se motají uzlíky. Myslím, že strýček google případným nešťastníkům pomůže.
Uvedu však základní skutečnost a že uzlíky jsou 4 ... 2 základní - nalevo nebo napravo a 2 zpětné. Větší složitosti v tom nejsou (: ... dají se plést jednoduché vzory i poslepu, kdyby na to přišlo :D

moje oblíbené stránky... :D

Protože jsem děsný sobec, budu psát jenom o tom, jak vyrábím náramky já a jaké vychytávky případně používám. Různí pletáčkové používají různé nástroje, ale stojím si za svým, že já je používám nejlepší XD... muhaha

Asi nejdůležitější pomůckou k výrobě náramků jsou bavlnky. Dříve, na počátku mé pletací kariéry, jsem používala bavlnky na vyšívání, které jsem nalezla doma. Byly to klasické Perlovky, jejich dost velkou nevýhodou bylo to, že kvůli své malé tloušťce se vylice často trhaly. To přinášelo docela veliké komplikace a častou potřebu navazování. Posléze jsem přešla na vyšívací bavlnky v osmimetrových baleních, kterých doma nemáme zásobu a musím si je kupovat. Obyčejné české Moulinky stojí od 5 po 8 Kč/ks, což není zas tak peněžně náročné.
Nedávno jsem v Pze objevila v ulici Jateční v Holešovicích (přes ulici od hlavní prodejny Alzy) krámek s galanterií a korálky. Při první návštěvě jsem si koupila pouze dvě balení korálků. Bohužel při druhém jsem už neodolala kouzlu bavlnek a pořídila jsem si 12 bavlnek od francouzské firmy DMC ... mají hezčí barvy, než ty české - např. ty modré... och... škoda mluvit, jenom slintám :D ... a také mají takové zvláštní bavlnky - pořídila jsem si svítící ve tmě a zelenou a žlutou zvýrazňovačku a šestici melírovaných. Celých těch 12 bavlnek, které by v obyčejné podobě stály do 100Kč stály trojnásobek... přesně 300,- ... Ehm, no při placení jsem byla krapet překvapená... ale ... tak krásné bavlnky... hmmmm.... opět jenom slintám :D

 aktuální stav mé sbírky :)
dříve používané bavlnky...

Pokud se už pustím do nějakého pletení. Krom bavlnek je potřeba něco, čím by se bavlnky přichytily... Nejčastěji se používá špendlík. Já jsem špendlík snad nikdy nepoužívala. Nejdříve jsem bavlnky přimotávala na špejle a ty pak nějak složitě k něčemu připevňovala, to jsem bývala ještě nezkušený primitivní začátečník. Po krátkém čase jsem objevila nejvhodnější nástroj. Klips na papíry. ... lze připevnit na cokoli :)

Toť na úvod vše a může se začít plést :D ...

2 komentáře:

  1. Hezky napsaný článek. :) Taky nepamatuju, kdy jsem naposledy dělala korálkový náramky na stavu, teď mě spíš chytlo ketlování (dělání šperků z drátku a korálků) nebo jenom klasický náramky na gumičce. Těm cenám DMC bavlnek se ani moc nedivím, já radši ani nepočítám, kolik jsem už utratila peněz za korálky a další komponenty. ^^; :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji (: ... nevim, proč za všechno chtěj takový velký prašule, hajzlíci! :D

      Vymazat