středa 6. července 2011

Kviff

     Dnešek nebyl ve znamení flákání jako ty předchozí splývající dny. Musela jsem si přivstat - v osm hodin XD. Po desáté jsem osedlala železného oře a vydala se západním směrem do lázeňského města, kde jsem byla již v neděli. Tehdy byla ale zima, dnes, o tři dny později, bylo překvapivě zase léto.
     Pár hodin do promítání snímku jsme strávili procházením se městem po vyvýšených místech. Cestou nás také přepadla točená zmrzlina z višní a vanilky. Od půl druhé byla ta pravá chvíle na promítání filmu. Proto jsme se odebrali půl hodiny předem do blízkého okolí místa, kde se mělo promítat. Byli jsme ale bez listů, ty naštěstí po čtvrt hodině dorazily. Před začátkem filmu byl snímek uveden krátkým proslovem a vyjádřením ruského režiséra mluvícím anglicky a žijícím v Americe.
     
Generation P
Victor Ginzburg

     Tento rozporuplný, zvláštní film je adaptací postmoderního románu Viktora Pelevina. Jak jsme se před začátkem filmu dozvěděli, je to jedna z těch druhů knížek, u které si popřečtení řeknete, že se nedá zfilmovat. Nemá totiž žádnou zápletku, děj zde ztrácí svůj význam. Prolínají se zde halucinace se skutečností zkombinované s mytologií.
     Hlavní postava začíná v době pádu SSSR jako prodejce ve stánku. Díky kamádovi se dostane k reklamě. Svou inspiraci začání hledat v halucinacích, ke kterým přichází skrz muchomůrky. Později experimentuje i s drogami. Halucinace ho dovádějí k mytologii - k Babylonu, pětinohému psu, Ištar... V reálnu se stále více namáčí do politických šachů a musí si dávat pozor, kam kráčí a co dělá, aby neskončil jako jeho kolegové, kteří stoupli vedle a byli popraveni. Jak to skončilo? Po pravdě ani nějak nevím. Nedokázala jsem po jediném zhlédnutí všechno pochopit, možná se ani vše pochopit nedá. Mohu jenom potvrdit výrok z csfd: „Tento film vás spolehlivě odrovná.“
     Je docela nepochopitelné, že mafií a korupcí prolezlém dnešním Rusku je možné, aby se takovýto film dostal na plátna kin. Podle slov autora obdržel včera email se zprávou, že jeden člověk ze štábu donesl ruskému prezidentovi dvd s tímto filmem, aby se na něj podíval. Prezident ho však překvapil, že ho již viděl. Prý se mu opravdu líbil, i když s pár věcmi nesouhlasí.
     Generation P je ruský film popisující ruskou společnost...
... taková poznámečka, ve filmu hraje i Vladimir Meňšov, herec co hrál v hlídkách Gesera :D



   Po filmu jsme ještě navštívili galerii, kde byly vystaveny kostými z růných barrandovských filmů a pohádek, v krabici s nastříhanými filmy jsme si jich pár zabavili a skrz celé město zamířili k nádraží. Akorát jsem stihla vlak, ani jsme nemusela dlouho čekat. Elegantně jsme se vyhla dešti, co byl u nás během dne, tam kde jsem byla já, ani nekáplo. Byl to prostě fajn den :)

2 komentáře:

  1. Tak to jsem ráda, že sis to užila :) Já jsem byla ráda, že jsem měla štígro a pršelo, až po tom, co jsem dorazila domů z práce.

    OdpovědětVymazat
  2. to jsi teda taky měla štěstí :) déšť se nám vyhýbal XD

    OdpovědětVymazat