úterý 11. ledna 2011

Opťiká se hlásí o slovo

No, optika, aplikovaná optička...

    To byla teda zkouška, zase jsem se na ní moc nevyspala, to studium vážně není zrovna zdravá věc. Na 6.55 byl budík, jasně, že nebyl potřeba ... Sklepení A s-135 to bylo to místo pravé. Malá posluchárnička jako stvořená pro třicet vydeptaných studentů čekajících na osmou hodinu ranní, na písemnou zkoušku z optiky.
     Já jsem si ještě nevzala s sebou ani pravítko ani papíry prázdný ... ještě že jsem měla aspoň něco na psaní a kalkulačku. Dostali jsme dvě A4 na každý bylo zadání jedný části - teorie a praxe.

Praxe
Určení lámavých úhlů v trojbokém hranolu
Pentagon - odvození
Sextant - obrázek, využití
Binokulární vidění x stereoskopiské, stereoskopická paralaxa
Hledáček - princip, kontrola funkčnosti, rektifikace
Galileův dalekohled - popis, využití v geodézii
Diagramový dálkoměr
Kompenzátory nitkových dálkoměrů
Teorie
Disperze světla + Abbeovo číslo
Zákon lomu a odrazu
Příčné zvětšení
Tenká čočka - ohnisková vzdálenost, příčné zvětšení, ... odvození
Je ideální čočka ideální optickou soustavou, proč?
Příklad na zákon lomu světla
Příklad - jak se změní úhel při odrazu, když se natočí zrcadlo o určitý úhel

tak jsem si už vzpomněla na všechny otázky XD

     Tak jsme na to měli dvě hodiny čistýho času, ale já jsem to vzdala už po hoďce a půl asi... odevzdala mý výpotky a šla na kolej. Sraz na výsledky byl v 12.30 v 9. patře v béčku ... ve volný učebně (náhodou to byla ta, kde jsme bejvali na geodézii). Napřed výsledkům předcházel proslov docenta Nováka - přednášejícímu teorie, že se vůbec neučíme a chodíme na zkoušku nepřipravený a pak přisla sportka - vyvolávání čísel. Napřed to byli ti, kteří to udělali celý - číslo 18 a pak číslo 28! Překvapivě bylo moje! Obě části jsem měla za D! A mam to z krku! Byli jsme myslim 3 nebo 4 teď nevim, myslim, že jeden to byl z prvního termínu, že plnil jenom půlku a odhadem asi kolem 10 mělo půlku jinak většina prd. Aspoň, že se mi vyplatilo to učení, a co že jsem si zkazila průměr XD hlavně, že to mam za sebou! A za odměnu se mi vyhřívá na poličce Šerá hlídka, jediný výtisk na mě věrně čekal v knihkupectví :)

2 komentáře:

  1. Ó tak to gratuluji!! ^^ Jen tak dál :) a jsem ráda, že si sehnala tu knížku, co jsi chtěla...hmm :-U-- možná bych si je pak od tebe časem pučila, když je tak opěvuješ O:)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji velice Osimchiníku :) No klidně ti je půjčím, ale až po tom, co mi zas vrátíš bastardíka, ještě jsem na něj nezapomněla ;) a ještě mi budeš muset slíbit, že mi ty mé poklady moc neoslintáš XD

    OdpovědětVymazat