čtvrtek 27. prosince 2012

Proud dnů

Přišel konec světa a zase odešel. Asi usoudil, že nenadešla ještě ta správná chvilka. Je přeci hloupé přijít ve chvíli, kdy vás všichni s otevřenými náručemi očekávají. Je určitě lepší připlížit se v okamžiku, kdy nikdo nebude nic tušit.

Musím uznat, že tento "konec světa" byl asi tím největším ze všech konců světa, co jsem zažila. Sama jsem nevěřila že přijde, ale bylo takové povznášející si občas říct: "Ještě že bude ten konec světa". Nic nedokáže víc uklidnit :D . ... Tak se nic nestalo. Nadešla půlnoc 21. pak za čtyřiadvacet hodin přibrouzdal den dvaadvacátý a pak ten následující. Nic se nestalo. Co by se taky mělo dít? ... ale nic. Nihilismus ovládá širý svět. Budu si muset najít novou výmluvu...

Nadešel štědrý den. Z ranního optimistického sluníčka vyklubala se mlha hustá tak, že by se dala krájet, jak se vypráví v jednom z večerníčků. Pokryla celičký svět a zdálo se, že se udrží navždy. V mlze utonulo vše. Jen místy prosvítávaly vánoční ozdoby. Kde kdo by se mohl začít bát, že Ježíšek zabloudí, když nemá osvětlenou navádějící ranvej.
Nezabloudil, dorazil. 
Mlha vydržela dva dny, aby se tak neočekávaně, jak přišla, proměnila s příkrovem tmy na jasné nebe prosvícené dorůstajícím měsícem.

A tak v téměř klasickém duchu vánočním proběhl večer, i když nás bylo oproti minule o jednoho víc. To však není na škodu ne? Hlavně když lidí neubývá... Jak utekl tento den, přišel den druhý. Také klasický. A třetí. Ani ten svým klasickým programem nezklamal.
Bylo to fajn.

Jako malý špunt těšívá se človíček na Vánoce jako na středobod vesmíru. Vidí v něm pohádky, zdobení stromku, nějakou tu slavnostní večeři a posléze samozřejmé nadělování dárků. Když človíček odšpuntovatí na Vánoce se tolik neupíná. Vidí v nich povinnosti a ne tolik to kouzlo, které dřív přitahovalo pozornost. Kromě Vánoc nadejdou přeci i další dny a další Vánoce.
Přijde také Silvestr, který se stal pro všechny symbolem chlastu, rachejtlí a zkrátka oslav které mají skutečnější smysl než jen ten, že je např. poslední pondělí v měsíci. Já jsem se na Silvestra asi nikdy neopila a neláká mě toto vynucované veselí. Hm, jsem divná, vim to a lepší to asi nebude. Inu, asi se nezměnim XD... Je konec roku, oslavujte! ... wtf...

Po Silvestru někteří musí do práce, někteří do školy, někteří na zkoušky. Minulý rok, jsem se učila přes Silvestra i přes Nový rok fyziku, letos jí vyměním za lepšího společníka, za matematickou kartografii, která mě nedočkavě očekává už 3. ... pak ale přijde na řadu zase fyzika tentokrát označená trojkou, aby se to nemotalo, ale kdo nás bude zkoušet, což je pro přípravu na tuto zkoušku docela klíčové, se dozvíme až u zkoušky, jupí jej, prdivoko hej!

Přijde na řadu téměř 7 týdnů zkouškového období. A čeká mě 5 zkoušek, jednu jsem si už odbyla. ... ale proč teď dumat o škole, mám před sebou ještě dva dny nevědomého flákání! ... Možná dva, teda XD

Dneska jsem doštrikovala poslední náramek do sbírky. Mam jich 21 a můžu je postupně vypustit do koloběhu života, doma se už naležely zas dost.
 

Včera večer jsem dočetla Hostinu pro vrány, nebo-li 4. díl Písně ledu a ohně. Pátý díl na mě bude muset ještě chvilku počkat. Od milého Ježíška jsem obdržela dvojici papírových voňavých buclíků, a tak jsem se do prvního z nich dneska večer zakousla. Ale bohužel už mam třetinu v sobě, a to jsem se jenom chtěla seznámit XD... ale je slaboučká, jenom necelých 350 stránek. Druhá je buclatější má bez tří stránek celou tisícovku! Strach moudrého muže. Ten však musí počkat stejně jako Tanec s draky, budou zkoušky a tudíž mučení. Ale pak... muhaha... XD

Půlnoc minula, jak bezvýznamná událost, když zrovna není 31. 12. ... však budou další půlnoce, proč tu jedinou povyšovat nad ostatní? Jenom kvůli tomu že se mění rok? Umírá staroušek s berličkou a rodí se nový rok v pamperskách? ... Někteří hledí s optimismem na nadcházející rok, někteří s pesimismem, bude ještě hůř!
Já si ale myslim, že je nejpravděpodobnějš,í že bude stejně jako je teď.

Sekundy letí, minuty běží, hodiny jdou, dny se plazí, stále to míří kupředu, nic jiného svět nezná. K čemu vše spěje?

Žádné komentáře:

Okomentovat