pondělí 2. ledna 2012

Fyzikální gulášek

     Tenhle guláš není ani hovězí ani vepřový, ba dokonce ani segedýnský, něco horšího...

     Dneska jsem už pátý den strávila v objetí fyziky, projela jsem si snad všechno, co jsme tam dělali, nevím, jestli to ale nebyla chyba. Termodynamika, elektřina, magnetismus, jakétopak samé úžasné věcičky na tom světě jsou? Již zítra je ten den kvůli kterému jsem strávila tak "příjemný" konec minulého a začátek letošního roku. Jestli tu fyziku nedám zítra, tak asi někomu udělam něco dost ošklivýho...

     Víc již udělam nemohu, no asi bych mohla, ale nemám na to volnou mozkovou kapacitu. Teď ale nevím jakou by tato kapacita mohla mít jednotku, jako tepelná kapacita J/(kg.K) nebo snad jako elektrická? farady? hm hm hm...
     Ono by to nebylo tak hrozné, kdyby tam nebylo tolik toho odvozování. Není těžké, ale je toho asi 450 tun. A to jsem ty odvození trošku ořezala a nějaké vzorečky beru rovnou jako axiomy. Nejhorší na tom však je, že i ty axiomy si člověk musí pamatovat. Kdybych o téhle látce předtím věděla trošku víc, možná bych neměla takové sublimační ztráty. Ale co na to skupenské teplo? Nebo snad měrné skupenské teplo??

     Guláš. Guláš. Guláš. -> guláš natřetí? V mé hlavě je guláš. Vzorečky a jiná vyjádření se marně pokouší spojit v odvození dalších vzorečků. Plavou každý svým stylem. Asi miliarda písmen ať už z latinky nebo z řečtiny tomu guláši dodávají takový osobitý šmrnc. Do toho všeho minimum pestrobarevných obrázků a náčrtů.

     Gausse, Faradayi, Lorentzi, Clausiusi, Clapeyre, Ohmíku, Ampére, ty kluku jeden ušatej, proč jste radši nešli ven se provětrat a nedělali něco užitečnějšího? Kvůli Vám tráví mnoho lidiček část svého života v trojném bodu - učení, jídlo, záchod, který se ne neočekávaně změnil v kritický bod, kde již nelze rozlišit zda je člověk naživu nebo už ne... každý je individuum, má jiné podmínky dosažení kritického bodu - tlak teplota...

     Jak na Nový rok, tak po celý rok?? Tak to abych se už radši zastřelila, tak blbej den jsem už hoodně dlouho nezažila... XD

     Zítra od dvou ve sklepení, tam, kde se psala i optika minulý rok ale o celých 8 dní později. Jestli mě Novák zejtra naštve, tak ať si mě nepřeje!!! Já už dýl tyhle stavy pomatenosti asi nevydržim .. vrrrrr :D

ale jinak se mam fajn ...

Žádné komentáře:

Okomentovat