středa 30. listopadu 2011

Mononoke hime

     Nadešlo to správné úterý a já navštívila po dlouhé době zdejší filmový klubík. Na film, který se promítal jsem se těšila od chvíle, kdy jsem uviděla plakát na nástěnce :D Už dlouho jsem se na něj chtěla podívat, ale mám krátkou paměť a jednoduše nebyla správná příležitost ani pevná vůle...

Princezna Mononoke
Hayao Miyazaki
1997

     Tentokráte se Miyazaki zaměřil na trošku dospělejší diváky. Pokud člověk není zvyklý na japonský styl filmů a seriálů anime a má utkvělou představu, že vše animované jsou jen seriály ála Pokémon... asi bude maličko překvapen :)

     Tento film označený jako animované dobrodružné fantasy není zrovna pohádkou pro děti na dobrou noc. Několikrát tu vzduchem lítají utržené ruce, hlavy či jiné části těla.
     Snímek nás zavede do mystického kraje, kde lidská společnost ještě neovládá zcela svět jako dnes. V tomto místě nevládnou lidé ale Pán lesa a jemu podřízení bohové. Lidé si snaží podmanit přírodu a porazit lesní duchy, kteří jim překážejí, těm se to samozřejmě nelíbí.
     Hlavní postavou je princ Ashitaka, který je nucen opustit svou osadu a vydat se daleko na západ do sídla Pána lesa. Na své cestě potkává zvláštní dívku žijící společně s vlčími bohy pojmenovanou lidmi Princezna Mononoke...

http://www.youtube.com/watch?v=qyX89c3nSHw&feature=related
originální trailer (pouze japonsky, bez titulků :D)

     Krásný film od skvělého režiséra, co víc si přát... :)
csfd

Žádné komentáře:

Okomentovat