sobota 27. srpna 2011

Chodící mrtvola


Deadman Wonderland
2011
12 dílů

     Celkem nedávno jsem dokoukala zase jedno anime. Od svého dodavatele jsem dostala dávku dvanácti dílného seriálu Deadman Wonderland. Po úvodním díle jsem mohla stejně jako hlavní postava jenom čučet. Vůbec jsem nechápala. Připadalo mi to jako divná krvavá opičárna. Tohle, že má slušné hodnocení a všeobecný názor že je to dobrý? Nepřišlo mi...

     Hlavní postavou je čtrnáctiletý klouček Ganta Igarashi, který je odsouzen k smrti za masovou vraždu svých 29 spolužáků. On však jejich vrahem není.
     Byl obyčejný školní den jako každý jiný. Ganta s kamarády plánoval výlet do zábavního parku, když se zničehonic na začátku hodiny objevil za oknem divný přízrak se zvláštní písní na rtech. Netrvalo dlouho a z přízraku se stal blázen ničitel, spíš vražditel. Vše ve třídě dokonale přeoral, stěny stylově zmaloval krví a jediného koho nechal naživu, byl Ganta. Jemu nechal dárek na hrudi.
 
     V šoku se probouzí v nemocnici a nepřivítá ho nikdo jiný než policie s obviněním z masové vraždy. Události naberou rychlý spád. V jednu chvíli obyčejný školák stojí najednou před soudem s rozsudkem smrti napsaným na čele. Noční můra se stala skutečností. Ganta je odvezen do vězení, jediného soukromého v zemi, s názvem Deadman Wonderland. V tomto zvrhlém zábavním parku vystupují v hlavních rolích vězni.
     Ganta nevychází z údivu. Potkává tady zvláštní dívku, Shiro, která ho zná bůhví odkud. Poznává, jak to ve vězení chodí. Nevinný, neschopný, ale odhodlaný Ganta se seznamuje se spoluvězni, účastní se show, které mu umožňují prodloužit si život a pochopí, jaký dárek obdržel od "Red mana", nebo-li vraha, kvůli kterému byl neprávem odsouzen. Jediné co opravdu chce, je neumřít a pomstít se.
 
     Deadman Wonderland na začátku s tak absurdním příběhem se začíná postupně vysvětlovat, až se rozplete do zajímavého napínavého anime. Jen škoda, že není ukončené, manga ještě pokračuje. Doufám v brzké pokračování :)

     K dobrému hodnocení přispěje nejen pěkná animace, ale i povedený opening. Zbývá než jen doporučit :D

opening
AMV

2 komentáře:

  1. Mě to teda nadchlo hned od začátku :) Zkoukla jsem to všechno najednou a jsem nadšená :) Na manfu se chystám a v druhou řadu doufám :) Slyšela jsem že by měla vyjít letos :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem zvědavá, jestli se odhodlaj udělat i druhou řadu, když anime není ukončený. Zase by bylo chvíli na co koukat :D

      Vymazat