pondělí 13. června 2011

Mezi Pozorovateli

     Stal se ze mě po dobu několika dní velmi závislý člověk. Nevím, jestli za to mohla pouze skutečnost, že jsem neměla měsíc, či ještě déle přístup k normální četbě, či jsem narazila na skutečně velmi čtivou knížku. Asi budou oba odhady správné. Už tomu bude dýl, co se mi stalo, že jsem se u knížky potutelně usmívala a s velkou nelibostí sledovala slábnoucí tloušťku nepřečtených stránek.

Štěstí ve stínech
Lynn Flewelling

     Tuto knihu nelze označit jako žhavou novinku. Na světě se povaluje už 15 let. U nás první a do tohoto roku jediné vydání vyšlo v roce 1999. Není divu, že dostat se k Nočním běžcům (jak se tato série nazývá => Štěstí ve stínech je prvním dílem) bylo téměř nadlidským výkonem. Letošní rok byl rok s velkým R pro příznivce a nedočkavé čtenáře. V březnu po celých 12 letech vyšlo konečně druhé vydání prvního dílu a dva měsíce na to i druhé vydání druhého dílu  (Příchod tmy).

     Já jsem se dostala k Nočním běžcům nyní díky Fantasy planet, kde jsem se dozvěděla o znovuvydání dílů. Po úspěšném dokončení školního roku jsem se rozhodla právě pro tuto knížku jako odměnu za vynaložené úsilí. Jak to tak ale teď vidím, budu si muset brzy (co nejdřív) pořídit i druhý díl :D

     Když přejdu k obsahu... nemíním tu teď popisovat děj. Uvedu pouze začátek, aby bylo jasné čeho se kniha týká a jaké jsou hlavní postavy.
     S hlavními postavami se setkáme už na samém počátku, ve vězení. Alek - šestnáctiletý mladíček se dostal do žaláře za čin, který nespáchal, nejspíš se jednoduše někomu nelíbil. Sirotek se pomalu ale jistě smiřuje se svým nevyhnutelným osudem v podobě smrti, či otroctví. Během noci však do cely přivedou další dva podivné obyvatele. Zhýčkaného, namyšleného a na jazyk si šlapajícího barda Rolana a rolníka Mordena. Od této chvíle se nepěkný osud Aleka obrací o 180°. Z Mordena se vyklube špeh věznitelů a z Rolana prohnaný, lstivý všeuměl, jenž sebe i Aleka dostane na svobodu. V lese, kde se Alek s Rolanem skryjí, se objeví nečekaně Seregil, druhá z hlavních postav. Seregil ani neví proč, vezme Aleka s sebou na jih, do Rhíminee a stane se jeho učitelem...

     Celá kniha je velmi čtivá a děj propracovaný, když k tomu navíc vezmete v potaz zajímavé, sympatické hlavní postavy neexistuje snad jediný důvod, proč si ji nepřečíst. Možná pokud nemáte rádi fantasy a nechcete se stát závislými, pak možná... To rozhodně není můj případ XD
     Je úctihodné, že Štěstí ve stínech byla autorčina prvotina.
Noční běžci mají původně tři díly:
Štěstí ve stínech /1996/,
Příchod tmy /1997/,
Zrádcův měsíc /1999/
- nedávno se k Alekovi a Seregilovi spisovatelka opět vrátila:
Shadows Return /2008/,
The white road /2009/,
Casket of Souls /2011/,
uvidíme jestli vyjdou i u nás ^.^

Žádné komentáře:

Okomentovat