pátek 27. května 2011

Filmové odpoledne

     Dneska jsem konečně měla trochu volno a začala jsem se nudit. Proto nadešla chvíle vhodná na nějaký ten déle uchovávaný film. Zabloudila jsem tudíž do tajemné složky s názvem 'filmy' a hned první, na který jsem narazila bylo 127 hodin, posléze to byla Denní hlídka, ale o tom dále.

     "No dobře, tak se podívám."

127 hodin
Danny Boyle
2010

     Tak jsem se podívala a vydržela jsem to asi čtvrt hodiny. Na film, který se celý odehrává v průrvě, kde je hlavní hrdina uvězněn - ruka mu uvízla pod kamenem, nikdo o něm neví, kam se vydal, a proto jestli se má zachránit, musí si pomoct sám, jsem neměla příliš náladu. Začátek se mi líbil, ale nechtělo se mi sledovat jeho utrpení, které nakonec končí tím, že si ruku uřízne. Bylo to na mě až moc drsný, navíc je točen podle skutečné události. Proto rada nad zlato: když se někam vydáváte sami, vždycky dejte někomu vědět, kam jdete. Co kdyby se něco stalo a nebyl tam signál?!
    Já nemám ráda tenhle typ filmů, kde si kdosi cosi uřezavá a je to celkem detailně zfilmované, ála Saw. Objektivně můžu říct, že je to dobrý film, ale není vhodný pro všechny, já jsem toho důkazem. >>


     Znovu jsem proto zabloudila do složky filmů a vybrala si jiný - Denní hlídku. Druhý díl Noční hlídky. Člověk se u toho ale opravdu moooc nasměje, hlavně když zná zdroj, odkud tyto ruské velkofilmy braly inspiraci. Zlatý knížky, nemohu tudíž objektivně posoudit jaké tyto filmy jsou, podle mě jsou hrozný XD.

Proto jsem se rozhodla, že se s Vámi podělím o obsah tohoto filmu, příprava na tento výtvor mi trvala velmi dlouho, doufám, že to oceníte :D

Denní hlídka
Timur Bekmambetov
2006
ála já XD

     Bylo nebylo, jednou takhle v Asii ve středověku žil jeden jezdec se svým koněm. A ten jezdec a kůň nebyli tak úplně normální, byli spíš nenormální. Neradi jezdili otevřenými bránami, bylo to pro ně příliš primitivní...
... jezdec raději koníkovi zakryl očka a vzali to skrz zeď...
... ale to se odehrávalo v daleké minulosti. V dnešní době jsou koně zastaralou technologií. Nahradila je jistě všem známá auta... těmi se neproráží zdi, ale jezdí se po nich. Cestou se ještě srazí pár ptáčků...
... nechme ale na pokoji už dopravní prostředky a vrhněme se na děj.
     Jak však začít, ehm. Děj byl velice napínavý a plný podezřelých individuí. Jednoduše šlo o to, že zakuklenec chtěl Antona - takového opravdu drsného človíčka v černých brýlích, jenomže nebyl sám kdo ho chtěl, chtěl ho opravdu každý, protože kromě brýlí měl i baterku promítající text!
... (brýle zrovna někde zašantročil) Anton nebyl lakomý. O svou drahocenou baterii se chtěl i podělit. Měl o ní však přirozeně strach - proto té ženštině po jeho pravé ruce - Světlaně, důrazně řekl: "A baterkou si jenom sviť!" ... ještě aby mu jí rozbila... to by nepřežila.
     Při společném svícení baterkou je viděl brčkař zakuklenec...
... a bylo z toho čoro moro...
 ... ten zakuklenec Světlaně rozbil baterku!!! Jak to vysvětlí Antonovi!?...
...Anton se opravdu na***krkl... a v záchvatu zuřivosti se rozhodl běhat po ulici jako blázen...
... míjel také tyto týpečky s teplou vodou...
... chudák... Antona aspoň většina zuřivosti opustila a šel raději na pivo, Světlana se mu raději začala obloukem vyhýbat...
... dal si nebezpečně vyhlížející tmavé pivo, chudák byl z té rozbité baterie opravdu na dně...
Mezitím Antonův velký nepřítel Zavík tančil tango s jednou takovou ženštinou...
... v tu dobu žil ještě bezstarostný život, nevěděl o svém sběratelském snu, a to že také chce Antona. Brzy však zjistil smysl svého života, prozřel...
... šel raději na exkurzi do kuchyně, to ho vždy, již od narození neuvěřitelně uklidňovalo...
... ale, ale co ty jahodové poháry bez povšimnutí, to nevypadá dobře... Kuchyně nepomohla, tak zabere určitě rulička do nosu... šňup, ano, to pude...
... Zaví se směje!!! Zabralo to!!! :D
     Anton se  ztratil! "Kde je, kde je? Neviděl jste ho někdo?" rozléhalo se Moskvou, hledali všichni...
... i ptáci hledali!...
... všude, a kde ten Anton sakra byl???...
... válel se v metru. Kvůli bezvýslednému pátrání po něm, se kde kdo nechával přejíždět autobusem a on se tam jen tak válel!
... a kdyby se nechávali jen přejíždět autobusem, to by nebylo ještě tak špatné...
 ...kde kdo chlastal...
... došlo i na pěsti a...
... polibek smrti :D
..."sakra někdo sem de!" zhrozil se Anton a naskočil do metra...
... zničil dveře metra, mimochodem jesli to někoho zajímá, hm, asi ne. Anton v další stanici opustil metro a odhodlal se vydat na povrch...
... nasadil si samozřejmě své brýle aby byl kůl... tudíž si moc nepomoh, nesplynul s davem a byl odhalen a zastaven...
... a šlo se na oslavu, nalezení Antona se přeci musí oslavit ne?! Každý se snažil pořádně vyfiknout...
..."A fakt si myslíš že mi to sluší jo?" starostlivě Zavi všechny obtelefonovával...
... mladíček Kosťa (ten tady ještě nebyl!) se bavil s divnou paní s míčem, co si má vzít, nevim nevim, jestli mu dobře poradila, byla fakt divná...
... dobře mu teda neporadila, Anton o něm ani pohledem nezavadil. Zato si získal Zaviho...
... ale moc hekal a Zavi se vrátil k Antonovi...
... na oslavě byl Anton opravdu na roztrhání...
...a skončilo to apokalypsou, jen Anton přežil...
... ale ne apokalypsa prý byla jenom jako, prý aprílový žertík... takže konec nebo-li rande v dešti v parku :D
... aneb Zavík si pořídil místo Antona radši psa... XD

Jistě se vám tento obsah filmu velmi líbil ... a budete se na něj chtít podívat, pokud jste ho ještě neviděli... stojí opravdu za to XD


     Předpokládám, že jste nejspíš pochopili mou ironii. Nakonec tohoto článku ale přeci jen připomínám, že tento děj je "můj", je debilní, je blbej, kdyby to náhodou někomu nedošlo, i to se může klidně stát XD. Ten opravdový děj filmu však nebyl o moc lepší, dle mého čistě subjektivního hodnocení. Ale abych jen nehanila, musím uznat, že zpracování a triky jsou povedené, bohužel, to se o tom obsahu moc říct nedá.
     Omlouvám se všem, které jsem odradila od knížek, knížky jsou úplně jiným světem, nemohou se brát jako předlohy, pouze jako velmi vzdálená inspirace, protože jsou o něčem jiném. Společné mají jen postavy a jakousi rasu Jiných vstupujích do šera. Knížky jsou dokonalost sama, tohle je oproti tomu brak, kazící jim reputaci... Tak k mému hodnocení.
     Pokud jste neviděli film ani nečetli knížky a máte rádi fantasy a čtete knížky... kašlete na filmy a jděte do knížek... :D Rozhodně nebudete litovat, já teda nelituju. Bez Hlídek bych byla čtenářsky o dost chudší a za tím si stojím!

4 komentáře:

  1. To jsem pochopila, že je to tvůj děj, ale i tak no :D...víš můj názor. Knížkám asi někdy šanci dám, ale asi to bude za dlouuuho, hlavně s mym čtecim tempem a mejma plánama, kolik toho chci přečíst :D

    OdpovědětVymazat
  2. Zas tak blbej děj film nemá, ale je takovej no nevim, divnej. Fakt mě mrzí, jestli jsem ti zkazila názor na knížky kvůli filmu, ale ten je fakt o něčem jinym, neměl by se moc srovnávat s knížkama...
    No, je fakt s tim tvym čtecim tempem, chudák můj bastardík, co si u tebe už skoro rok válí šunky, u mě se ohřál možná tak 14 dní XD

    OdpovědětVymazat
  3. No na toho jsem si právě vzpomněla, teď si šunky válí tady na poličce na koleji :D Tahám ho jak kočka koťata, ale k jeho čtení se nějak moc nedostávám ^^;

    OdpovědětVymazat
  4. tak to se bojim, že ho už víckrát neuvidim XD...

    OdpovědětVymazat