úterý 7. prosince 2010

AZNM

     Tak a je to za mnou... první zápočtovej test, akorát je otázka jestli ho mam dobře, teda spíš jestli dostanu zápočet a s ním spojené 2 kredity.
Psali jsme ho dneska od 12. na přednášce, (třetí přednášce dneska) školu dneska máme od osmi - napřed Optiku, pak Linux a pak právě AZNM. Na přednášce z Optiky nás bylo skoro pět a půl (obrazně řečeno, jakože málo, pro míň chápavější), nějak tak nás obyčejně bývá na přednášce z Geodézie, ale postupně nás začalo přibývat až chvíli před 12 jsme možná byli přítomni i všichni, což se asi ještě nestalo, nebo jenom na začátku semestru. Bořík měl zpoždění asi 10 min, asi nás chtěl vydusit trochu, nebo měl prostě jenom zpoždění. Nepřinesl tentokrát s sebou počítač ale kupu papírů. Protože nás byla skoro plná posluchárna, nemohl nás rozsadit, ani si na nás nevzal pomocníka či pomocníky na hlídání podvodníků. Rozdával to obezřetně pomalu od předu. Původně jsme si myslely, že bude 14 druhů příkladů, tak jako je uvedeno na stránkách předmětu, kde jsou všechny programy na test.
Po konzultacích po testu jsme zjistili, že druhy příkladů byly asi čtyři, možná tři, tak jistě to zas nevím.
     Všechny příklady byly na řešení lineárních rovnic různými metodami: 1) půlením, 2) tečnami - Newtonova metoda, 3) sečnami s rozhodovacím pravidlem, 4) stacionární metodou sečen - u toho si nejsem jistá, jestli to tam bylo?
     Já jsem měla 3) ty sečny, na první stránku jsem pěkně namalovala obrázek, napsala vzoreček, vypočítala funkční hodnoty pro krajní body zadaného intervalu (abych zjistila, že tam to řešení na intervalu skutečně je), a to je asi všechno. Na druhé straně papíru byl opravdu program se čtyřmi chybami, protože jsem však kokout, tak jsem našla jenom 3 chyby, nenapadlo mě, že by tam fakt udělal takovou chybu, že tam bude chybět ukončení cyklu... prostě, že tam bude chybět end (bylo tam napsaný jedno, ale měly tam být dvě). Nejsem si moc jistá, jestli mi něco u toho obrázku a vysvětlení něco nechybí, ale doufám, že to nebudu mít zas až tak blbě aby mi ten test neuznal, snad.
     Na test jsme měli hodinu čistého času, ale nevim, kdo by tam nad tim bloumal hodinu, dalo se to napsat za 10 minut a ještě jste nespěchali.
     Taky doufám, že mi konečně uzná ten můj projekt, sice už na internetu zveřejnil projekty, který obdržel, ale že by je zhodnotil, to ne...
     Jestli budu mít splněn projekt i test, tak dostanu zápočet!!! Pevně v to doufám.



Kdyby někoho hrozně moc zajímal test, co jsem měla konkrétně, tak tu je:
řeště pomocí metody sečen funkci x^3 + 2x -7 na intervalu (1,2)
- vysvětlete + obrázek (něco v tom smyslu)
- na druhý straně byl program:

y = f1(iks);
y = x^3+2*x-7;
----------------------------------------------------------------------------------
a=1; ... chybělo
b=2;
n=0;
iks=a;
while abs(f1(iks)) < > 0.0000001
      iks = a-f1(a)*(b-a)/(f1(b)-f1(a);
      n=n+1;
      if f1(a)*f1(b) > 0 ... místo b má být iks
          a=iks;
      else
          b=iks;
      end ... chybělo
end
n, iks, f1(iks)

Žádné komentáře:

Okomentovat