pátek 3. února 2012

Zkusmo

...
     Tak to nevyšlo a myslim, že ani příští týden nevyjde. Příklad nebyl těžký, ale simulace s kartama jsem si ani nezkoušela. Ještě když jsou bez vracení... je mi z toho na zvracení. I kdybych měla příklad, jak chci krásnej, myslim, že bych to stejně nenapsala. Holt smůla. Asi céčko neni pro mě. Možná to bude i tím, že jsem jim opravdu hodně zhnusená. Když se mi něco hnusí tak se ani nesnažim. Jsem sama sobě sabotérem... Jsou ještě dva termíny v úterý a pátek, chtěla jsem jít původně až v pátek, ale bylo volno ještě v úterý, tak půjdu v úterý, ať si můžu užít ještě těch pár dní volna do začátku dalšího semestru... když už letos využívam to zkouškový do konce. A co, vyhodí mě kdyžtak až příští rok ^.^ ...

     A zbytečně jsem nepřijela. Aspoň jsem se byla na zápise...

Příklad byl: máte 32 karet, vyberete 20 - bez vracení (vybrané karty se neopakují) - jaká je pravděpodobnost, že v těch dvaceti vybraných budou min 3 karty od každé barvy: neni to těžký že, akorát to řešení musí člověka napadnout v tu pravou chvíli o.O


#include <iostream> #include <vector> #include <ctime> #include <cstdlib>

int random (int N){
    return int(N*rand()/RAND_MAX);
}

int main()
{
    using namespace std;
    srand(time(0));
    double jev=0;
    double M=10000;
    for(int i=0; i<M; i++){
    vector<int> los;
    int pocet_karet=32;
    int pocet_tazeni=20;
    int karta;

    int zelena=0;
    int cervena=0;
    int kule=0;
    int zaludy=0;

    for(int i=0; i<pocet_karet; i++){
        los.push_back(0);
    }

    for(int i=0; i<pocet_tazeni;){
        karta=random(32);
        los[karta]++;
        if (los[karta]==1){i++;}
        else{los[karta]--;}
    }

    for(int i=0; i<8; i++){ if(los[i]==1){zelena++;}  }
    for(int i=8; i<16; i++){ if(los[i]==1){cervena++;} }
    for(int i=16; i<24; i++){ if(los[i]==1){kule++;} }
    for(int i=24; i<32; i++){ if(los[i]==1){zaludy++;} }

    if(zelena>2 && cervena>2 && kule>2 && zaludy>2){jev++;}

    }
   return 0;
}

Žádné komentáře:

Okomentovat