úterý 7. února 2012

Jehehééééééé eeeeeeee

     Chňa, chňa, chňa mááááááám to, do třetice všeho dobrého i zlého... se vyplatilooooo

     Tak se to konečně vyplatilo :D, tentokrát jsem to musela dát a dala jsem to! Prostě, když si řekne člověk, že musí, tak musí! Já jsem vysmátá, jak křeček v hromadě roliček od toaleťáku XD

     Včera jsem si řekla, že zadání tentokrát vyberu dobrovolně já. Nikdo se k tomu samozřejmě jako obvykle neměl a tak jsem byla aktivní. Rozdávat zadání samozřejmě začali z druhé strany a já ho dostala jako poslední. Nebyla jsem z něho nadšená. 
     Měli jsme načíst data ze souboru v zadaném formátu, vypsat studenta, který má nejvyšší průměr ze známek. Bylo to nějak tak...

Petr Vlk 1 1 2 3 4 1
Lucie Tupá 2 2 3 1
Lukáš Novák 1 1 3
Lenka Špinavá 3 2 4 5 1 1

Můj oblíbený Fibonacci to nebyl... bylo to ošklivější, zpracování textu. Na posledním cvičení jsme dělali s textem. Měli jsme text načíst po řádcích a napsat funkci, která ho rozdělí na slova a vrátí vektor slov:

#include <iostream>
#include <fstream>
#include <vector>

std::vector<std::string> nozik (std::string radek, char oddelovac);

int main()
{
    using namespace std;
    string radek;
    vector<string> vecradek;
    ifstream prd("vstup.txt");

    while (getline(prd,radek)){
       vecradek=nozik(radek, ',');
       for(int i=0; i<vecradek.size(); i++){
       cout << vecradek[i] << endl;
       }
    }
}

std::vector<std::string> nozik (std::string radek, char oddelovac){

    using namespace std;
    vector<string> radekposlovech;
    int i=0;
    int n=radek.size();


    while(i<n){
    string slovo;
        while(i<n){
            if(radek[i]==oddelovac){i++; break;}
            slovo+=radek[i];
            i++;
        }
    radekposlovech.push_back(slovo);
    }
    return(radekposlovech);
}

     Naše zadaní u zkoušky bylo zapeklitější ale tuhle funkci jsme mohli použít, když vás zrovna napadlo řešit to přes getline a ne přes map a další fíglovité struktury, který fakt neumim, nekoukala jsem se na to, připadalo mi až moc scifi. Ale prej to neni těžký...

     Napřed jsem si nadávala, že jsem se na ten text včera nepodívala. Pořádně jsem si to nepamatovala, ale stal se asi zázrak a po pár minutách jsem si vzpomněla. Takže jsem napsala aspoň něco, na co jsem mohla být hrdá, že je to hezky napsaný XD (viz ten text nad tím, prej skript se neřiká, jsme se na vyzvednutí zápisu do indexu od Čepka dozvěděli). Pak jsem ale začala uvažovat, co s tím dál. Napsala jsem hrozivý program skoro na 300 řádek, protože jsem nedělala obecné řešení, to mě v tu chvíli nenapadlo, ale pro každý řádek (studenta) jsem vypočítala průměr a strčila ho do vektoru průměrů (předtím byly asi další dva vektorovité mezikroky - kdy jsem známky v podobě stringu dávala do vektoru stringů a poté identifikovala stringy a převedla je do vektoru doublů - čísel z kterých jsem konečně mohla počítat průměr).
     Tento postup zní jistě nepochopitelně, šíleně a hrozně a tak mi i přišel mě, vůbec se mi nelíbil, vůbec nebyl obecně, šílenost...
     Jako předposlednímu termínu se nám dostalo privilegium - asi 15 minut času navíc. I tak čas utekl docela rychle a nastala chvíle nervozního čekání. Během zkoušky procházel hlídající - Pytel, kolem a koukal, co kdo napsal. U mě se zastavil také, tak jsem mu řekla, ať se ani nekouká, že je to hrozný XD... a on... že ani ne... že mi nechce nic slibovat, že on to nehodnotí, ale že by to na E mohlo být, že prý poslední termíny se snaží najít aspoň něco. Stejně jsem se topila dál v těch depresivních a temných představách, ale malý červík, který chtěl mít céčko z krku, hryzal dál.
     Asi po hodině, nebo jak dlouho, se objevil Čepek s výsledky. Začal od počítače číslo 2. To jsem byla já! Dostala jsem E, pak byly úspěšné ještě dvě - spolužačka a jedna holčina ze třeťáku, které už teklo do bot - dostaly C a D ... původně mi chtěl dát D, ale rozmyslel si to... smradík, ještě mi nabídl, jestli nechci přijít ještě jednou, že by mi to E škrtl... hm hm ... tak jsem odmítla s omluvou, že si chci užít taky pár dní volna ještě XD ...

     To je tak krásně krásný pocit, že vás za rok touhle dobou nebudou moct vyhodit... pokud budu mít teda dost kreditů, ale to je otázka jinčí... a můžu se nudit!!!! jooooooooooo... do pondělí kdy začíná další semestr :D ... můžu prohlásit, že jsem tohle zkouškové prožila konečně naplno XD

Žádné komentáře:

Okomentovat